« Warme zomernachten

Gepubliceerd op 30-06-2018

Heb jij het tijdens deze warme zomernachten (te) warm in bed? Daar kun je wat aan doen! Een goede nachtrust wordt naast een juiste, comfortabele slaaphouding bepaald door een juiste lichaamstemperatuur. Hoe kun je die juiste lichaamstemperatuur  beïnvloeden?

Als je je slaapkamertemperatuur niet langer kunt reguleren en je ligt zowat naakt op bed dan zijn er nog twee factoren waar je verbetering in kunt aanbrengen: je dekbed en het soort en kwaliteit beddengoed dat je gebruikt.

Een kort biologielesje: er is een verband tussen lichaamswarmte, goede ventilatie/vocht regulerend vermogen en goede nachtrust. Tijdens het slapen ademt onze huid gewoon door. Onze huid regelt hiermee de lichaamstemperatuur en hierbij komt warmte en vocht vrij. Wanneer dit transpiratievocht onvoldoende wordt afgevoerd, ontstaat een broeierig slaapsysteem. Hierdoor zal onze lichaamstemperatuur gevoelsmatig hoger aanvoelen en dat zorgt weer voor een onrustige nacht. Tel daarbij op dat ons lichaam juist gewend om 's nachts af te koelen omdat we minder energie verbruiken en je kunt begrijpen dat je tijdens warme nachten een minder goede nachtrust hebt.

Je beddengoed (dekbedovertrek, dekbed, molton en hoeslaken) zal in eerste instantie het vocht opvangen, verdrijven en afvoeren. Deze vocht regulerende en ventilerende eigenschappen zullen in hoge mate bijdragen aan een constante lichaamstemperatuur en een aangenaam slaapklimaat. 

Welterusten heeft verschillende zomerdekbedden, diverse soorten moltons en hoeslakens in de collectie waarmee je je beddengoed af kunt stemmen op jouw warmte behoefte? En ook voor de ergste warmtepieken hebben we beddengoed? Laat je adviseren door de slaapspecialist en je nachtrust zal verbeteren.

2321530360186fbf94cf5b6f50b4ade06f578d3bd76b5.JPG
8671530360183c69a94d145b30aa594da266d3fd2ff6b.JPG